4. kolo Medusa Cocktail Competition

17. augusta 2016

Medusa Cocktail Competition, súťaž, ktorá si už vo svojom prvom ročníku získala veľkú popularitu a nasadila laťku veľmi vysoko. Súťaž, ktorá sa zaradila svojou náročnosťou a komplexnosťou medzi najprepracovanejšie svetové súťaže a jej známosť už počas prvého ročníku prekročila hranice Slovenska.

Tam, kde to všetko začalo, to aj všetko skončilo. V pondelok 25. júla 2016 sme oficiálne záverečným 4. kolom ukončili 1. ročník MCC. Sme nesmierne radi, že pozvanie do poroty prijali svetové kapacity v rámci barovej scény z Londýna, na čele s JJ Goodmanom a jeho austrálskym kolegom Jamesom Williamom Donaldom Hopkinsom, ktorí ako majitelia 8 koktailových barov v Londýne, spolu so svojim tímom London Cokctail Club, patria medzi svetovú špičku v rámci barovej mixológie, čo potvrdzuje aj titul najlepšieho anglického barmana v rukách JJ Goodmana. Porotu doplnil tretí člen, Deputy COO Medusa Group, Tomáš Mrva.

DSC4018DSC4075

Ako to celé prebiehalo?

Finálového kola sa zúčastnili 4 tímy, pričom 3 postúpili priamo a jeden tím vyskladala nanovo porota z predchádzajúceho kola. Týmto ocenila aj jednotlivcov v rámci vyradených tímov a dala im tzv. divokú kartu.

Čo na súťažiacich čakalo?

Príprava pre ich vôbec nebola jednoduchá. Každý tím dostal za úlohu napísať dva články na témy „Čo robí barmana barmanom?“ a „It’s gin o’clock!“ (úryvok si môžete prečítať v našom ďalšom článku tu). Tieto články boli súčasťou ich hodnotenia vo finálovom kole. Vyhodnotenie mali v rukách tí najpovolanejší, teda odborné vydavateľstvá, ktoré články nielen ohodnotili, ale najlepšie dokonca uverejnia.

DSC4009DSC3905

Ďalšou úlohou finálovej časti, ktorej témou bol koktail „Zrod legendy“ bolo vytvoriť soft drink, ktorý súťažiace tímy počas večera servírovali porote namiesto tradičnej vody. Napríklad taký údený čaj servírovaný v detskej fľaške s cumľom bol úplne fantastický!

Prekvapivým momentom večera bol „secret market“, ktorého sprievodcom a organizátorom bol jeden z našich Brand Bar Managerov, Vladimír Gogora. Ten tímom rozdal $5 (1 položka = $1), za ktoré každý tím musel v troch tajných miestnostiach nakúpiť suroviny a servis na svoj koktail. Súťažiaci tak postupne navštívili miestnosť s moonshine alkoholom, ktorý bol v neoznačených fľašiach a tak súťažiaci vyberali na základe vône a farby. V ďalšej miestnosti ich čakala exotická, netradičná ale aj lokálna úroda ovocia a zeleniny. V poslednej miestnosti si súťažiaci nakúpili servis. Každý tím musel použiť všetky nakúpené suroviny a za 15 minúť stihnúť pripraviť svoj “secret market” koktail.

DSC3607DSC3939

Videli sme veľmi zaujímavé nápady, ktoré aj vzhľadom na časový limit a nervozitu z takéhoto nečakaného zadania, predčili vo všetkých smeroch naše očakávania. Improvizácia a prispôsobenie nápoja na základe požiadaviek zákazníka, je jednou z vlastností, ktorá zdobí každého dobrého barmana a my sme nesmierne radi, že presne táto schopnosť sa v rámci finálového kola potvrdila aj u našich finalistov. Zlatým klincom večera bola prezentácia koktailu na tému „Zrod legendy“. Každý uchopil túto tému po svojom. Mali sme možnosť vidieť koktaily svetového formátu, ako aj nacvičené herecké scénky napodobňujúce bežný chod „kubánskheo baru“ so záverečným vystavením účtu pre porotu.

Absolútnymi víťazmi MCC sa stali Jakub Rampáček (La Pala), Richard Buchlík (Trafo) a Marek Rotman (Primi Michalská). Tých teraz čaká cesta do USA, kde okrem získavania nových znalostí a spoznávania barovej kultúry, určite výhru aj poriadne oslávia. Veríme, že sa nám vo videu aspoň čiastočne podarilo zachytiť atmosféru večera a kvalitu našich barových tímov, rovnako ako ich nápady na veľmi zaujímavé koktaily, s ktorými chceme aj ďalej pracovať v rámci našich nápojových lístkov. Už teraz sa veľmi tešíme na druhý ročník MCC. Viac fotiek z finále nájdete tu.