Medusa potvrdila rastový trend aj v roku 2024
- Konsolidovaný rast tržieb o 4 % na 56,6 milióna eur
- Zisk skupiny (EBITDA) dosiahol 8,55 milióna eur (+ 2 %)
- Investície: Rozvojové projekty vo výške 7,1 milióna eur (+ 73 %)
- Rozvoj skupiny: 2 nové prevádzky v Dubaji (celkovo aktuálne 45 prevádzok v SR a zahraničí)
- Zákazníci: Medziročný rast počtu zákazníkov o 2 % na 3,4 milióna
- Zamestnanci: Počet zamestnancov narástol o 4 % na 1 257
- Kľúčové projekty v roku 2025: Otvorenie nového konceptu reštaurácie a pivovaru DOCK7 v Bratislave; spustenie Programu firemnej kultúry; kvalitatívny rozvoj aktuálnej siete prevádzok
Medusa, najväčšia gastronomická skupina na slovenskom trhu, potvrdila aj v roku 2024 rastový trend a zaznamenala tržby vo výške 56,6 milióna eur. To predstavuje medziročný rast o 4 %, a zároveň najlepší výsledok v histórii firmy. Prevádzkový zisk skupiny narástol o 2% a dosiahol úroveň 8,55 milióna eur (EBITDA). Medusa v minulom roku signifikantne využila svoj investičný potenciál, keď do rozvojových projektov investovala až 7,1 milióna eur. V porovnaní s rokom 2023 to znamená nárast až o 73 %. V portfóliu skupiny pribudli v minulom roku dve nové prevádzky v Dubaji: LÚNICO a NOX.
„Potvrdili sme silné hospodárske výsledky predchádzajúcich rokov a dokázali sme akcelerovať v oblasti tržieb na Slovensku aj v zahraničí. Vysoké dennodenné nasadenie našich ľudí nám pomohlo preniesť sa cez turbulentné ekonomické obdobie, sprevádzané zásadnými daňovými zmenami. Efektívny manažment nákladov, investície do nových rastových príležitostí na Slovensku aj v zahraničí a posilnenie vlastného portfólia produktov z dlhodobého hľadiska posilní profitabilitu firmy. Neúnavne sme pracovali na programe firemnej kultúry, ktorá v kombinácii s jasne definovanou stratégiou do roku 2027 budú našimi základnými prvkami rastu. Pozerajúc sa do budúcna, sme pripravení naďalej prinášať našim zákazníkom nové zážitky a služby, ktorépresahujú hranice gastronómie,“ hovorí Michal Chudík, CEO skupiny Medusa a dodáva: „Príkladom môže byť náš nový koncept reštaurácie a pivovaru DOCK7 v ikonickej budove Sklad č.7 v Bratislave, na ktorom sme usilovne pracovali počas roka 2024 a úspešne otvorili v marci 2025. Okrem toho, že nám do budúcnosti otvára veľké príležitosti, vnímame aj širší rozmer tejto investície. Po reštaurácii WERK v Jurkovičovej teplárni a remeselnom bistre MINT v Pradiarni 1900 sme sprístupnili ďalší skvost industriálneho dedičstva v hlavnom meste širokej verejnosti.“
Investície
V minulom roku skupina významne investovala do ďalšieho rozvoja. Nové projekty zaknihovali investície vo výške 7,1 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast až o 78 %. Medusa otvorila v roku 2024 dve nové prevádzky v Dubaji – LÚNICO a NOX. Španielsky koncept fine-dining reštaurácie a baru LÚNICO, situovaný v prestížnej štvrti J1 Beach, predstavuje najvyššiu single investíciu v histórii firmy a presiahol 5 miliónov eur.
Zákazníci
Skupina Medusa registruje za rok 2024 nárasty aj v ďalších sledovaných parametroch, ktoré potvrdzujú zdravý a udržateľný trend. Vo všetkých prevádzkach obslúžila 3,4 milióna zákazníkov, čo predstavuje nárast o 2 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Rovnakým tempom rástla aj priemerná hodnota účtu. Miera zákazníckej spokojnosti so službami a produktmi sa drží na vysokej úrovni z minulého roka: 98%.
V roku 2024 Medusa vyvinula, testovala a nasadila v prevádzkach vlastný systém objednávania od stola cez QR kód. Akceptácia zákazníkov sa premieta do neustále zvyšujúceho sa podielu takýchto objednávok na všetkých platbách. V roku 2024 predstavovali objednávky cez QR kód viac ako 8 % a rastú aj v roku 2025. Vernostný program Medusacard zaznamenal 26 percentnú penetráciu na celkovom počte účtov. Unikátne stiahnutia aplikácie Medusacard prekročili od spustenia hranicu 25 500 na všetkých zariadeniach (Apple/Google).
Zamestnanci
Medusa prešla na prelome rokov 2024 a 2025 významnou zmenou v top manažmente. Po viac ako dvadsiatich rokoch vystriedal Michal Chudík na pozícii CEO zakladateľa a lídra skupiny, Petra Štecka. Ten ostáva naďalej pôsobiť v štruktúrach Medusy a venuje sa strategickým veciam a rozvoju skupiny z pozície Chief Strategy Officer. Manažment firmy koncom roka 2024 predstavil zamestnancom stratégiu do roku 2027. Tá okrem iného obsahuje aj spustenie Programu firemnej kultúry v prvom kvartáli 2025, ktorým Medusa na čele s novým CEO reaguje na nevyhnutné zmeny smerom k zamestnancom. Cieľom programu je dlhodobá ambícia firmy vytvárať priateľské, férové a bezpečné prostredie pre svojich zamestnancov na všetkých úrovniach. Celkový počet zamestnancov skupiny Medusa narástol v roku 2024 o 7,8 % na 1 257.
Spoločenská zodpovednosť
Medusa dlhodobo podporuje finančne, materiálne alebo poskytnutím vlastných ľudských a priestorových kapacít tak vybraných jednotlivcov, ako aj rôzne združenia a nadácie. V oblasti vzdelávania úzko spolupracuje so SOŠ gastronómie a hotelových služieb na Farského ulici v Bratislave. Okrem vlastných charitatívnych iniciatív, akými sú napríklad Barmanské Vianoce, podporuje Medusa aktivity rôzneho charakteru v spolupráci s Nadáciou Magna, O.Z. Mladí, O.Z. Donio, N.O. Deťom s rakovinou alebo Národnou transfúznou službou SR.