O pripravovanej Medusa Cocktail Competition sme vás informovali už dávnejšie. Tomáš Holec vám v rozhovore prezradí pre koho je súťaž určená, ako bude prebiehať a prečo ju vlastne celú vymyslel.
Tento rok Medusa Group po prvýkrát odštartuje súťaž Medusa Cocktail Competition. Pre koho je určená a čo je jej cieľom?
Nápad na tento projekt sa zrodil hneď na počiatku môjho pôsobenia v Medusa Group. Tvorba celého konceptu trvala viac ako tri mesiace. Behom prípravy prebehol jeden pilotný program nazvaný Finlandia Cocktail Competition, o ktorom ste si už na blogu mohli prečítať alebo si pozrieť video, ktoré perfektne zachytáva celkovú atmosféru tohto podujatia. Počas tohto večera som si v praxi overil niektoré z častí súťaže. Tou najväčšou, a zároveň najdôležitejšou, bolo zostaviť tímy barmanov po troch tak, aby každý člen tímu bol barmanom z iného podniku a s iným zameraním. Cieľom tejto myšlienky bolo vytvoriť tím, v ktorom sa stretne rozdielnosť a odlišný pohľad na jednu určitú surovinu a jej využitie v praxi. Týmto sa barmani môžu inšpirovať a zdokonaľovať navzájom. Tiež môžu využiť skúsenosti v danej oblasti od iného člena svojho tímu. Toto všetko sa potvrdilo ako dobrá cesta a preto sme sa rozhodli pokračovať v projekte a spustiť Medusa Cocktail Competition 2015. V súčasnej dobe prebieha prihlasovanie účastníkov a môžem povedať, že záujem je naozaj veľký. Cieľov súťaže bolo na začiatku stanovených hneď niekoľko a mnohé z nich súvisia s potrebami, z ktorých sú najdôležitejšie: motivovať, inšpirovať, vzdelávať, spojovať a predovšetkým sa baviť. Ďalším je môj osobný cieľ, a to, vytvoriť komplexnú barmanskú súťaž, ktorá podľa môjho názoru zatiaľ neexistuje. Chcem, aby z nej na konci vzišli ozajstné barmanské špičky. Až prax ukáže, či sa nám to naozaj podarí. Prvý ročník je určený iba pre barmanov a barbackov, ale postupne by sa do nej mohli zapojiť aj iní zamestnanci z podnikov Medusa Group.
Súťaž má trvať až do konca roka, ako bude prebiehať?
Súťaž bude rozdelená do približne 12tich mesiacov a preverí u barmanov všetky stránky ich profesie. Nebude sa iba jednať o vytvorenie úžasných kokteilov, ale chceme barmanom ukázať veci, ktoré si sami častokrát ani neuvedomujú a pritom by mali byť súčasťou ich práce. Do detailov zatiaľ úplne nepôjdem, pretože sami barmani nevedia, čo ich čaká. Ale prezradím, že napríklad v druhom kole ku barmanom pribudne do tímu aj jeden čašník. Samotné kolo sa následne bude odohrávať v dvoch líniách. Najprv v bare a potom pri stole, ktorý bude daný čašník obsluhovať. Viac však už neprezradím. 🙂
Aká je motivácia vyhrať?
Podľa môjho názoru sa môžeme na motiváciu pozrieť z dvoch pohľadov. Tým, ktorý prevažuje, a to môžem povedať s určitosťou, keďže druhá výhra nebolo doposiaľ zverejnená, sú vlastné ambície a ciele súťažiacich. Vzdelávať sa, pracovať na sebe a zdokonaľovať sa. Naučiť sa niečo nové, zoznámiť sa s ostatnými ľuďmi, s ktorými ich spája rovnaký cieľ. Tým druhým pohľadom sú potom možné hmatateľné i nehmatateľné ceny. Tohtoročný víťaz, teda tím, ktorý sa dostane až na samotný vrchol sa môže tešiť na naozaj veľmi zaujímavý bonus. Je ním viac ako týždňová cesta po krajine, ktorá v obrovskej miere ovplyvnila a neustále ovplyvňuje, celosvetovo nápojovú gastronómiu.
Kto bude v porote? Bude mať súťaž nejakých ambasádorov?
Porota bude v každom kole zložená z troch členov. Dvaja budú baroví profesionáli a jeden marketingový. Môžem povedať, že mená barových profesionálov sú naozaj zaujímavé a každý z nich patrí, nielen v zemi v ktorej pôsobia, ale i celosvetovo, medzi top v barmanskom obore. Marketingový profesionál bude v porote z jedného jednoduchého dôvodu, hľadal som v podstate laika, ktorý by vhodne dokázal doplniť odbornú stránku poroty a vedel by sa zamerať na iné hodnoty. Pokiaľ vezmeme do úvahy, čo v súčasnej dobe tvorí, okrem barmanov, svetovú barmanskú scénu, bola voľba človeka z oblasti marketingu jasnou voľbou.
Každý tím bude mať aj svojho ambasádora, teda človeka, ktorý bude tím podporovať a pomáhať mu v čo najväčšej možnej miere. Bude sa o neho starať po organizačnej stránke a zabezpečí barmanom všetko, čo budú potrebovať. Ambasádori budú traja a každý z nich bude mať spočiatku na starosti 5 tímov. Tým ale ich úloha zďaleka nekončí. Budú sa samozrejme podieľať aj na samotnom organizovaní tejto veľkej súťaže.
P.S.: Členov poroty aj jednotlivých ambasádorov vám predstavíme v ďalšom článku.