Na stretnutie s Miškou Hudecovou, trénerkou Medusa Academy, ideme do Digital Parku. Dnes sedí v kancelárii, no začínala v Primi Michalská ako čašníčka. Pomerne rýchlo ukázala, že je osoba na správnom mieste a začala stúpať v kariérnom rebríčku. O svojej ceste nám porozprávala v školiacom stredisku Medusy.
Medusa Academy dostala svoje meno na začiatku roka 2015, no rozbiehala sa už v roku 2014. Stoja za ňou Igor Urbanič, Michal Bundzel a Miška. Vznikla preto, že na trhu je nedostatok dobre vyškolených pracovníkov pre gastro.
Dávno predtým však Michaela začínala v Primi. „Skončila som školu a hľadala som si prácu. Do oranžovej Primi ma odporučila sestra. Fungovala som tam asi 9 rokov,“ popisuje svoje začiatky.
Ako veľa jej kolegov z Medusy, aj Miška vyštudovala hotelovú akadémiu. „Chodila som na Mikovíniho, odtiaľ sa viacerí poznáme,“ hovorí. Zvažovala aj obchod a podnikanie, ale nakoniec sa rozhodla pre gastro.
Hovorí, že zavážilo aj to, že týždeň mala prax a týždeň chodila do školy. Pýtame sa, ako sa cítila, keď prvýkrát prišla na prax. „Zľakla som sa,“ hovorí s úsmevom. „Začínala som v Holiday Inn. Dali mi do ruky obrovské plató, čo som vtedy ani nevedela, ako sa má držať, a poslali ma debarasovať. Celá roztrasená som šla zbierať riady po raňajkách.“
Po škole začínala v Primi ako čašníčka, postupne sa vypracovala na vedúcu zmeny a neskôr na floor manažérku. O povinnostiach floor manažéra si môžete prečítať v našom predchádzajúcom článku s Lukášom Michalovichom z Primi Eurovea.
Prejsť z rajónu do kancelárie bola pre ňu veľká výzva – nový režim, pravidelná pracovná doba, sedenie za počítačom… ,,Na prevádzke som sa vždy cítila dobre. Našťastie mi hneď zverili nový projekt, cestovala som teda do Banskej Bystrice, kde sme otvárali Klubovňu. Tam som si aj zistila v praxi, čo bude moja nová náplň práce – zabiehanie prevádzky, zaškolenie manažmentu a personálu…“
Tu si Michaela poprvýkrát skúsila aj vystupovanie pred davom ľudí. V prevádzke čakalo asi 30-40 ľudí a kolega Igor Urbanič, vtedy pôsobil na pozícii Executive Trainer, ju ubezpečoval, že nebude musieť pred nimi hovoriť.
„Vtedy som si vydýchla, pretože vystúpiť pred toľkými ľuďmi nie je sranda. A samozrejme, po chvíli ma vyzval, aby som sa postavila a niečo povedala. Strašne som sa spotila a triasol sa mi hlas… Ale bola to skúška, vyšla som zo svojej komfortnej zóny a naučila som sa niečo nové, začo som aj vďačná.“
Miškinou úlohou pri spúšťaní novej prevádzky je nastaviť školiaci proces nového manažmentu a personálu, zaškoliť ich, nastaviť kasy, naučiť nových kolegov všetko o MedusaCard a kopec ďalších vecí. Manažment prevádzky zaúča do štandardov firmy a nastavuje systém, ktorý bude najefektívnejšie fungovať na danú prevádzku.
Okrem týchto praktických zručností musia ovládať aj psychológiu zákazníka a sales. V prístupe k zákazníkom majú v Medusa Academy nastavené takzvané K.O. body, ktoré keď nesplníte, ste K.O. „Sú to kľúčové zručnosti čašníka. Je to privítanie zákazníka, usadenie, ponúknutie nápojov a jedla, zaželať dobrú chuť, opýtať sa na Medusa kartu a rozlúčenie ,“ zhrnie Miška.
Školenia zachádzajú aj do takých detailov, ako je neverbálna komunikácia. Napríklad vo wagamama je povolené oprieť sa o stôl pri komunikácii s hosťom, povolená je väčšia žoviálnosť. Takýchto školení vzniklo v Medusa Academy nespočet. Miška s kolegom dokonca pripravili videonávod pre prácu s kasou, ktoré nevyžaduje osobnú prezentáciu.
Pochopiteľne, počas zaškoľovania si s novými zamestnancami vytvoria vzťah a je jej za nimi ľúto. „Keď otvoríme prevádzku, vždy mi je smutno za tými ľuďmi. Po určitom období, keď sa neskôr opäť stretneme, vždy ma zahreje pri srdci, keď ich vidím,“ hovorí s úsmevom.
Miška a jej kolegovia odovzdali takto obrovské množstvo svojich neoceniteľných skúseností už tisíckam našim kolegov na prevádzkach. A aj ich zásluhou tak vyrastá nová generácia gastro profíkov